Monday, November 8, 2010

Dato'Zaid Tarik Diri..





Nov 8, 2010
Kategori: Siaran Akhbar
Powered by Translate

Saya ingin mengumumkan pengeluaran saya sebagai calon dari pertandingan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat dan pengunduran diri saya dari semua jawatan diadakan di parti.

Saya ditawari untuk bergabung dengan parti ini di bawah kepercayaan bahawa saya boleh mempromosikan pencerahan dan politik progresif, memelihara dan mengembangkan nilai-nilai politik berprinsip dan budaya yang saya anggap penting bagi perkembangan demokrasi dan tata pemerintahan yang baik di negeri ini. Saya salah.

Selama pemilihan parti, peristiwa telah menunjukkan bahawa kepimpinan secara aktif membenarkan tindakan pelbagaicara dan kecurangan dalam pilihan raya untuk mencapai tujuan tersebut dirancang. Saya yakin bahawa setiap parti politik dengan nilai-nilai munafik dan palsu tersebut tidak akan boleh menawarkan reformasi yang bererti bagi rakyat negara ini.

Saya telah membuat keputusan ini kerana tidak ada usaha pada bahagian dari pimpinan parti untuk mengatasi pelbagai masalah manipulasi dan amalan-amalan pilihan raya yang tidak adil, walaupun isu ini diangkat berkali-kali.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua ahli yang telah menyokong saya dan ditempatkan iman mereka di jalan reformasi. Ini adalah kekecewaan sepenuhnya bahawa saya tidak boleh meneruskan proses pemilihan cacat. Saya tetap komited untuk menjadi Pembangkang dan akan terus bercakap tentang isu-isu dari orang biasa. Bersama, kita akan terus meneruskan perjuangan berterusan kami terhadap kerajaan yang lebih baik untuk rakyat.

Akhirnya, saya berharap para peminat yang memuja Anwar Ibrahim tidak akan lagi menganggap saya sebagai "spoiler" penghalang diperjalanan mereka ke Putrajaya. Saya doakan mereka dengan baik.



Zaid Ibrahim

Isnin, 8 November, 2010

No comments:

Post a Comment